Kapuk és automatikák

Mielőtt nekifogna... / Kertkapuk / Garázskapuk kiválasztása

 

Fajtái: Billenő - Szekcionált - Oldalt szekcionált

Garázskapuk

Ipari kapuk

Gyors kapuk

Kovácsoltvas jellegű kapuk

Görgők - Sinek

Garázsnyitók

Tolókapu nyitók

Szárnyas kapu nyitók

Ipari motorok

Magán-, nyilvános és ipari parkolókhoz. Elektromechanikus sorompó enkóderrel.

Sorompók

Parkolóőrök

Kaputelefonok

 

 

Mielőtt nekikezd, nem csak a megfelelő mélységű alap betonozására kell figyelni, hanem a kapuoszlopokat a földben összekötő alapra (monolit) is - hogy az oszlopok megtartsák eredeti helyzetüket, ne mozdulhasanak el egymástól az első fagy beálltával.

 

Gondoljunk a későbbi automatizálás lehetőségére, ezért lehetőleg kössük össze minimum 1/2"-os vascsővel az oszlopokat a föld alatt. Esetleg az automatikák elemeit öszekötő villamos vezetékek védőcsöveit építsék be a kapuoszlopba.

 

Kaputelefon vezetékezéséről se feledkezzünk el.

 

 

 

A kertkapuknak két fő elterjedési formája van:

 

 

aminek két fő típusa van:

 

Természetesen a tolókapuk is lehetnek egy illetve két irányban nyílóak.

 

Táblázatba próbáltuk foglalni előnyeiket, hátrányaikat feltételezve az automatikus működtetést

 

 

Előny

Hátrány

 

 

 

Egyszárnyú nyílókapu

 

egyszerű

Hatalmas nyitási körív

(télen sok hólapátolás,nyitási sugárban nem lehet parkolni,

lassu nyítás,zárás)

olcsó

nagy feszítő erők lépnek fel az oszlopnál

dupla fotocellapár ad teljes biztonságot

Kétszárnyú nyílókapu

egyszerű, esztétikus

Nagy nyitási körív

(télen sok hólapátolás,nyitási sugárban nem lehet parkolni,

dupla fotocellapár ad teljes biztonságot

drágább automatizálás (két motor)

Egy irányban gördülő kapu

egyszerű

zajos, síndeformálódás gyakori probléma

nincs nyitási ív (kapu mögé lehet parkolni)

nagy oldalhelyigény

egy pár fotocella elegendő

jeges, sáros sínen a motor fogaskereke elpörög

Két irányban gördülő kapu

nincs nyitási ív (kapu mögé lehet parkolni)

zajos, síndeformálódás gyakori probléma

egy pár fotocella elegendő

oldalhelyigény mindkétoldalon

gyors

jeges, sáros sínen a motor fogaskereke elpörög

 

drágább automatizálás (két motor)

Egy irányú úszó-tolókapu

nincs nyitási ív (kapu mögé lehet parkolni)

nagy oldalhelyigény+ kiálló faroknyúlvány

egy pár fotocella elegendő

ellensúly bebetonozása

halk, nincs küszöbsín

télen nem kell jégteleníteni

 

Két irányú úszó-tolókapu

nincs nyitási ív (kapu mögé lehet parkolni)

nagy oldalhelyigény+ kiálló faroknyúlvány (kettő)

egy pár fotocella elegendő

ellensúly bebetonozása

halk, nincs küszöbsín

télen nem kell jégteleníteni

drágább automatizálás (két motor)

gyors

 

 

A garázskapu kiválasztás fő szempontjai:

 

 

 

 

 

 

 

 

Vissza a lap tetejére